Nabór na stanowisko Główny Księgowy w PZSM w Jaworze (lipiec 2021)
Jawor, 28.06.2021 r.
Nabór na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze
na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
(tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282, z późn. zm.)
OGŁASZENIE O NABORZE KANDYDATÓW
NA WOLNE KIEROWNICZE STANOWISKO URZĘDNICZE
Główny Księgowy
w Powiatowym Zespole Schronisk Młodzieżowych w Jaworze
Osoba ubiegająca się o zatrudnienie winna spełniać następujące wymagania:
1. Wymagania obowiązkowe:
1) Ma obywatelstwo polskie.
2) Ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych.
3) Nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe.
4) Posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego.
5) Spełnia jeden z poniższych warunków:
a) ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
b) ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej 6-letnią praktykę w księgowości,
c) jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
d) posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
2. Wymagania dodatkowe:
1) Znajomość przepisów prawa w zakresie niezbędnym do wykonywania pracy na stanowisku głównego księgowego w samorządowej jednostce organizacyjnej tj. ustawy o finansach publicznych, ustawy o rachunkowości, prawa pracy i ubezpieczeń społecznych, ustawy o pomocy społecznej.
2) Biegła obsługa komputera i pakietów biurowych.
3) Komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność organizacji pracy własnej, umiejętność analitycznego myślenia.
4) Skrupulatność, dokładność, terminowość wykonywania zadań.
3. Zakres wykonywany na stanowisku zadań:
Dokonywanie czynności związanych z prowadzeniem wszelkich spraw księgowych,
w tym:
1) Realizacja zadań w zakresie gospodarki finansowej zgodnie z ustawą o finansach publicznych i ustawą o rachunkowości.
2) Zapewnienie prawidłowej realizacji planu finansowego PZSM zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
3) Odpowiedzialność za prawidłową realizację zadań przypisanymi przepisami prawa do głównego księgowego.
4) Odpowiedzialność za wykonywania obowiązków w zakresie rachunkowości określonych ustawą o rachunkowości, w tym z tytułu nadzoru, w tym:
a) prowadzenie, na podstawie dowodów księgowych, ksiąg rachunkowych w tym sprawdzanie i kwalifikowanie dowodów do ujęcia w księgach rachunkowych przez wskazanie miesiąca i sposobu zaksięgowania – dekretowanie,
b) okresowe ustalanie lub sprawdzenie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów,
c) wycena aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego,
d) sporządzenie sprawozdań finansowych (w tym ich podpisanie),
e) gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej ustawą.
5) Kontrasygnata dokumentów dotyczących czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań majątkowych.
6) Akceptacja kwot do wypłaty.
7) Prowadzenie ewidencji i rozliczenie z tytułu podatków i ZUS.
8) Sporządzanie list wynagrodzeń pracowników PZSM oraz prowadzenie ich kartotek wynagrodzeń.
9) Sporządzenie deklaracji w zakresie obowiązkowych podatków i opłat oraz składek ZUS.
10) Terminowe dokonywanie rozliczeń i przelewów bankowych za zobowiązania, podatki i składki ZUS, zgodnie z terminami ich płatności.
11) Sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych z działalności PZSM.
12) Wykonywanie czynności wspomagających zarządzenie (w tym dostarczenie danych dla tworzenia strategii PZSM, sporządzanie jego planów operacyjnych i doradztwa w zakresie ich realizacji, controllingu prowadzonych operacji gospodarczych i związanych z nimi kosztów, wieloaspektowej oceny dokonań jednostki, prac związanych z wewnętrznym systemem raportowania i innymi działaniami z zakresu rachunkowości zarządczej).
13) Nadzór w powierzonym mu zakresie finansowym nad działalnością komórek organizacyjnych, zgodnie z nadanymi uprawnieniami oraz ze strukturą organizacyjną.
14) Realizacja innych zadań zleconych przez przełożonego.
4. Informacje o warunkach pracy na stanowisku:
1) Umowa o pracę, 3/4 etatu
2) Miejsce pracy: 59-400 Jawor, ul. Starojaworska 7 (siedziba PZSM w Jaworze).
3) Rodzaj pracy – praca biurowa przy komputerze, wymagająca wysokiego stopnia samodzielności. Ilość osób zatrudnionych na zasadzie umowy o pracę w PZSM w Jaworze – do 10 osób.
4) Praca wiąże się z częstym kontaktem z ludźmi w związku z czym wymagać będzie od pracownika zatrudnionego na tym stanowisku kultury osobistej, odporności na stres, umiejętności interpersonalnych i komunikacyjnych oraz rozwiązywania sytuacji kryzysowych.
5. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w PZMS w Jaworze w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wynosi 0%.
6. Wymagane dokumenty:
1) Wypełniony i podpisany formularz aplikacyjny (dostępny na stronie internetowej BIP PZSM w Jaworze lub w siedzibie Powiatowego Zespołu Schronisk Młodzieżowych w Jaworze).
2) List motywacyjny - odręcznie podpisany.
3) Kserokopia dyplomu, świadectw lub innych dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje.
4) Kserokopie świadectw pracy lub zaświadczeń o aktualnym zatrudnieniu potwierdzających okres wymaganego stażu pracy.
5) Oświadczenie o niekaralności za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe.
7. Termin i miejsce składania wymaganych dokumentów:
Oferty wraz z wymaganymi załącznikami należy składać:
1) W nieprzekraczalnym terminie 10 dni od dnia ogłoszenia konkursu tj. do dnia 08 lipca 2021 r. w Powiatowym Zespole Schronisk Młodzieżowych w Jaworze
ul. Starojaworska 7, w pok. nr 23 – w godzinach od 7.00 do 15.00.
2) Dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie opatrzonej napisem: „Nabór kandydatów na wolne kierownicze stanowisko urzędnicze – Główny Księgowy – lipiec 2021”
3) Za datę złożenia oferty uważa się dzień jej wpływu do Powiatowego Zespołu Schronisk Młodzieżowych w Jaworze.
8. KLAUZULA INFORMACYJNA:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informuję, że:
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Powiatowy Zespół Schronisk Młodzieżowych w Jaworze przy ul. Starojaworskiej 7, reprezentowany przez Dyrektora PZSM w Jaworze, e-mail: schroniskojawor@gmail.com
2) Dyrektor PZSM w Jaworze wyznaczył inspektora ochrony danych, e-mail: inspektorPZSM@gmail.com
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji procedury rekrutacji w ramach niniejszego naboru:
a) na podstawie Kodeksu pracy oraz ustawy o pracownikach samorządowych w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych - w ramach realizacji obowiązku prawnego ciążącego na administratorze danych oraz w zakresie danych o niepełnosprawności w zw. z art. 9 ust. 2 lit. b ww. rozporządzenia - w ramach wykonywania szczególnych praw przez Panią/Pana dotyczących pierwszeństwa zatrudnienia na stanowisku urzędniczym, z wyłączeniem kierowniczych stanowisk urzędniczych,
b) na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie w jakim podanie danych jest dobrowolne. Dobrowolne podanie w składanej ofercie danych niewymaganych przepisami prawa jest traktowane jak wyrażenie zgody na ich przetwarzanie. W odniesieniu do takich informacji przysługuje Pani/Panu prawo cofnięcia zgody. Zgodę można cofnąć drogą, którą została wyrażona,
c) przetwarzanie szczególnej kategorii danych osobowych odbywa się na podstawie art. 9 ust. 2 pkt b RODO, gdyż jest niezbędne do wypełnienia obowiązków i wykonania szczególnych praw przez administratora lub osobę, której dane dotyczą w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego i ochrony socjalnej,
d) archiwizacji na podstawie przepisów prawa obowiązujących w zakresie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych – w ramach realizacji obowiązku prawnego ciążącego na administratorze danych.
4) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego i organizacji międzynarodowej.
5) Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
6) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane:
a) przez okres 5 lat kalendarzowych od dnia 1 stycznia następnego roku po ostatecznym zakończeniu procedury naboru,
b) w przypadku danych podanych dobrowolnie do czasu wycofania zgody, lecz nie dłużej niż przez okres wskazany powyżej.
7) Nieodebrane przez Panią/Pana osobiście dokumenty aplikacyjne (oferta pracy) zostaną komisyjnie zniszczone w terminie:
a) jednego miesiąca od dnia ogłoszenia wyniku naboru – w przypadku niezakwalifikowania się Pani/Pana do kolejnych etapów oraz niewskazania Pani/Pana kandydatury w protokole naboru,
b) trzech miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru – w przypadku wskazania Pani/Pana kandydatury w protokole na drugim bądź kolejnym miejscu.
8) Posiada Pani/Pan prawo żądania dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
9) Posiada Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczące narusza przepisy ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. zgodnie z art. 77.
10) Obowiązek podania przez Pana/Panią danych osobowych wynika z przepisów prawa, w szczególności wskazanych w pkt 3, z wyjątkiem danych osobowych, które zostały podane dobrowolnie. Konsekwencją niepodania danych osobowych (będących wymogiem ustawowym) będzie brak możliwości wzięcia udziału w procedurze rekrutacji.
11) Podane przez Pana/Panią dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania, o którym mowa w art. 22.
ZAŁĄCZNIKI: